reklama

Brakuje pieniędzy na gadżety promocyjne. „To wy się będziecie wstydzili”

Opublikowano:
Autor:

Brakuje pieniędzy na gadżety promocyjne. „To wy się będziecie wstydzili” - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościJak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze? Akurat w tym przypadku to powiedzenie nie do końca się sprawdza, bo jeśli mowa o wydziale promocji funkcjonującym w łęczyckim magistracie, to doskonale wiadomo, że chodzi o pieniądze. A właściwie ich brak.Temat ten został poruszony podczas wczorajszego posiedzenia komisji planowania i budżetu, gdzie członkowie komisji opiniowali projekty uchwał mówiące o przeniesieniu dodatkowych środków na wydział promocji. Pierwszy projekt mówił o przesunięciu kwoty 32 700 zł, która miałaby być wykorzystana na organizację obchodów Święta Niepodległości, uhonorowanie obywatela Łęczycy Józefa Szczepańskiego ps. „Ziutek”, zabawę sylwestrową oraz zakup nowych kalendarzy na 2017 rok. Projekt jednogłośnie zaopiniowano pozytywnie. Więcej emocji wzbudził następny projekt, który mówił o przesunięciu kwoty 15 tys. zł. na zakup gadżetów promocyjnych. Sprawę przedstawiła pani kierownik wydziału promocji Wioletta Stefaniak, która powiedziała, że na tę chwilę wydział nie posiada żadnych gadżetów, które mogłyby być wręczone uczestnikom zbliżającego się Biegu Papieskiego i Rajdu Mikołajkowego. - Nie mamy w tej chwili żadnych gadżetów, a zbliża się Bieg Papieski, który odbędzie się za dwa tygodnie i my nie mamy co tym dzieciom dać. Wiem, że będzie około 300 dzieci, a nie mamy żadnych nagród czy drobnostek w postaci długopisu czy breloku z herbem miasta Łęczyca. Za niecałe 2 miesiące odbędzie się Rajd Mikołajkowy, a to są imprezy skierowane w szczególności na dzieci i młodzież. Proszę mi wierzyć, że nie potrafimy znaleźć ani jednej rzeczy, którą możnaby im przekazać. Tego w budżecie promocji już nie ma. Zostało to już wykorzystane (…) imprez na terenie miasta Łęczyca skierowanych zwłaszcza do dzieci, jest naprawdę dużo. 

Przewodniczący komisji Marek Jóźwiak inaczej podszedł do sprawy, mówiąc, że wielokrotnie na ten temat rozmawiano, podając jako przykład przeznaczenia w budżecie 25 tysięcy złotych na gadżety promocyjne, gdzie w I półroczu wydano około 7 tysięcy

- Na gadżety powinno zostać jeszcze około 18 tysięcy. A że te pieniądze zostały wydatkowane inaczej niż jest to zapisane w budżecie, to jest mi przykro z tego powodu. 

Głos zabrał zastępca burmistrza Krzysztof Urbański, który powiedział, że wiele imprez obejmowanych jest patronatem Burmistrza, gdzie wręczane są właśnie te gadżety, a sam burmistrz Krzysztof Lipiński dokończył wypowiedź swojego zastępcy, podając jako przykład wczorajszej wizyty delegacji z Japonii, gdzie włodarz jako gadżety mógł wręczyć jedynie swoje wizytówki. 

- Bierze się to stąd, że… w przyszłym roku tego błędu już nie popełnimy, w budżecie promocji są zawarte wszystkie uroczystości dotyczące tematyki patriotycznej. Ja w przyszłym roku zaproponuję państwu, że to będzie wyraźnie oddzielone.

Burmistrz zarzekł się, że nie doprowadzi ponownie do sytuacji, gdzie będzie zmuszony wręczać tylko lub aż wizytówki. Przy okazji nazwał kwotę 15 tys. zł „śmieszną” w porównaniu do wstydu, jaki towarzyszy z powodu braku gadżetów. 

Przewodniczący Marek Jóźwiak nazwał projekt budżetu „źle zaprojektowanym”, gdzie włodarz nakazał radnemu przypomnieć sobie historię odrzucanych projektów uchwał. 

Radny pozostał nieugięty, powołując się na dane z Biuletynu Informacji Publicznej, mówiąc, że burmistrz w tegorocznym projekcie budżetu chciał przeznaczyć 300 tysięcy złotych na promocję, gdzie radni „zabrali” mu 50 tysięcy złotych. Ostatecznie, według planów, tegoroczne wydatki na promocję miały wynosić 250 tysięcy złotych

Jednak w czerwcowym sprawozdaniu na promocję wydano już 311 tysięcy złotych, czyli o 61 tysięcy więcej niż przewidywano a o 11 tysięcy więcej niż burmistrz zaprojektował. 

Burmistrz nie zgodził się z zarzutem, mówiąc, że radni zabrali te pieniądze i dlatego ich obecnie brakuje. Wywiązał się dialog między radnym Zasadą a Jóźwiakiem:

- Ile było zaprojektowane w budżecie?
- 300 tysięcy złotych.
- Ile zabraliśmy?
- 50 tysięcy złotych. 
- Ile wydano na koniec czerwca?
- 311 tysięcy złotych. 
- Czyli ile w międzyczasie dodaliśmy?
- 61 tysięcy.
- Dziękuję.

Próbował zainterweniować także radny Koperkiewicz tłumacząc, że nikt tych pieniędzy nie przepił, ani nie wydał. Natomiast zastępca burmistrza Krzysztof Urbański powołując się na swoje doświadczenia samorządowe, wyjaśniał, że na wydział promocji zawsze się dokłada, ze względu na wydatki, których często nie da się zaplanować i przewidzieć. 

- Doszedl szereg imprez, których na początku 2016 roku nie przewidywaliśmy i tak samo się zadzieje w 2017 roku – argumentował – My apelujemy do państwa, nie po to, że burmistrz się będzie wstydził, bo my również reprezentujemy państwa i to wy się będziecie wstydzili. Chociaż wiem, że po was to spływa. I takie są fakty, bo burmistrz reprezentuje cały samorząd. 

Krzysztof Lipiński dodał, że radni doskonale zdają sobie sprawę z potrzeb, ale celowo nie chcą przeznaczyć pieniędzy według myśli, że: „Im gorzej tym lepiej”

Przewodniczący Jóźwiak bronił swojego stanowiska, podając przykład przeznaczenia pieniędzy na koszulki dla piłkarzy futsalu, jako wydatku „ekstra”, zaznaczając, że problem polega w złym zarządzaniu.

- Tu jest tak, że wydaje się najpierw na wszystko, a gdy okazuje się, że pieniędzy nie ma, dopiero wówczas się przychodzi po pieniądze. A nie można tak, że jeżeli wyskakują Francuzi, jeżeli wyskakują imprezy, na które nie przewidziało się wydatków, wtedy zwrócić się do rady? Tego brakuje. 

Burmistrz określił zachowanie przewodniczącego „przyjęciem schematu”, dodając, że już na początku tego roku zwracał się z prośbą do radnych o przeznaczenie dodatkowych pieniędzy. 

Retoryka włodarza najwyraźniej nie przekonała członków komisji, którzy głosami 1 za i 6 przeciw negatywnie zaopiniowali projekt uchwały mówiący o przeznaczeniu 15 tys. zł. na zakup gadżetów promocyjnych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo