reklama

Ćwierć miliona na promocję miasta! "Część wydatków nieuzasadniona"

Opublikowano:
Autor:

Ćwierć miliona na promocję miasta! "Część wydatków nieuzasadniona" - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Aktualności28 stycznia miało miejsce posiedzenie komisji rewizyjnej, na którym zespół kontrolny miał przedstawić sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli wydatków magistratu na promocję miasta.Zespół kontrolny w skład którego weszli: Damian Czerwiński, Wojciech Wojciechowski i Karol Zieliński przez prawie 2 miesiące badał wydatki z lat 2014 i 2015.Na podstawie przeprowadzonej kontroli, zespół orzekł iż w 2014 roku na promocję miasto wydało około 112 tys. zł. I tyle również zaplanowano w 2015 roku, jednak po prześwietleniu udostępnionych danych okazało się, że kwota ta jest o prawie 125% wyższa niż zakładano - wydano 254 tys. zł. Zdaniem zespołu kontrolnego przesunięcia w budżecie były w części nieuzasadnione, a budżet, jakim dysponował wydział promocji był zbyt duży, bowiem w miejskiej kasie zostało 4 817,28 zł.

Jak stwierdzono, wydatki w 2015 roku były dwukrotnie wyższe niż w 2014, a część wydatków została zakwestionowana przez zespół. Członkowie zwrócili uwagę na zaprzestanie wydawania Biuletynu Informacyjnego.

Uwagę zespołu kontrolnego przykuła również umowa podpisana z Politechniką Łódzką, Wydziałem Mechanicznym z dnia 29 maja 2015 r. Umowa opiewała na kwotę 10 tys. zł. plus dodatkowe koszty związane z promocją pojazdu, przyjazdem bolidu z Łodzi do Łęczycy, przewozem osób i prezentacją bolidu, co przyniosło dodatkowy wydatek w postaci 8 500 zł.

Łączna kwota wyniosła więc 18,500 zł co zdaniem zespołu było kwotą zbyt dużą.

Zespół kontrolny ma również wątpliwości, co do zaksięgowanej faktury z dnia 16 października  w kwocie 3 500 zł za usługę hotelową. Usługa ta miała dotyczyć chóru węgierskiego, jednak członkowie nie mieli pełnych danych kiedy i gdzie występował chór.

Po porównaniu wydatków z lat 2014 i 2015 na gadżety promocyjne zespół uznał, że w ubiegłym roku były one zbyt małe. Wydano około 13 tys. zł, co zdaniem zespołu nijak ma się do promocji miasta, jeżeli miasto nie posiada gadżetów promocyjnych.

Ponadto, w 2015 roku Wydział Promocji nie pozyskał żadnych środków zewnętrznych z projektów unijnych na finansowanie promocji miasta.

We wnioskach końcowych, zespół orzekł, że część wydatków na promocję miasta była nieuzasadniona, a w przyszłości należy zwiększyć dyscyplinę i w pełni dokumentować każdy cel planowanego wydatku.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo