Robotyczne show przygotowane przez uczniów rozpoczął pojazd, który zaprogramowany był w ten sposób, aby precyzyjnie pokonywał wcześniej wyznaczoną trasę. Następnie zaprezentowana została jego zmodyfikowana wersja, ale zdalnie sterowana przez operatora. Kolejny robot wykrywał oraz omijał za pomocą czujników dotyku i odległości postawione przed nim przeszkody. Następnym punktem programu był pokaz robota, który wziął udział w bardzo prestiżowym Międzynarodowym Turnieju Robotów Sumo Challenge, który jest organizowany od 7 lat przez Politechnikę Łódzką i który jest wzorowany na najlepszych japońskich turniejach robotów. Robot ten wystartował w bardzo popularnej konkurencji Bear Rescue. Zadaniem tego zdalnie sterowanego robota było jak najszybsze odnalezienie w labiryncie obiektu i przetransportowanie go do bazy. Aż nadeszła pora, aby w robotyczne szranki stanęli uczniowie szkoły podstawowej, którzy zostali zaproszeni do wyścigu zdalnie sterowanymi robotami. Najlepsi zmierzyli się w tej konkurencji również z gimnazjalistami. Dobrej zabawy było co niemiara.
Inicjatorem zorganizowania pokazu robotów w Szkole Podstawowej nr 3 była dyrekcja szkoły oraz Agnieszka Olczyk – nauczycielka matematyki i zajęć komputerowych. Robotyczne show przygotowali uczniowie klas drugich gimnazjum: Gabrysia Kaczmarek, Dominika Dobrowolska, Angelika Wojtczak, Kinga Wasiak, Krzysztof Kapłon, Anna Antczak, Marta Ciołek, Bartosz Najman, Jakub Godlewski, Daria Oleska, Natalia Borucka pod opieką Łukasza Cybulskiego oraz Renaty Wasiak. Wydarzenie dokumentowały: Małgorzata Banasiak i Martyna Góra.
Inwazja robotów w Szkole Podstawowej nr 3
Opublikowano:
Autor: am/Gimnazjum im. Jana Pawła II
Przeczytaj również:
AktualnościWczoraj grupa mechatroników z Gimnazjum im. Jana Pawła II w Łęczycy gościła w Szkole Podstawowej nr 3. Powodem wizyty był Europejski Tydzień Kodowania.Umiejętność programowania już teraz jest kluczowa, a będzie nabierała jeszcze większego znaczenia. Uczniowie gimnazjum od trzech lat uczestniczą w zajęciach nowego, innowacyjnego przedmiotu jakim jest mechatronika. Podczas lekcji uczą się tworzyć programy komputerowe, konstruować roboty i pisać aplikacje sterujące ich pracą. Teraz postanowili podzielić się umiejętnościami ze swoimi młodszymi koleżankami i kolegami, zarazić ich pasją kodowania, a przy okazji kształtować najważniejsze kompetencje w XXI wieku. Programowanie to już nie jest domena tylko informatyków – kodują i będą kodować wszyscy, bez względu na wykształcenie, płeć i wiek.
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.
e-mail
hasło
Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE