Poza tym nie tylko nauczyć, ale i wskazać sposoby zbierania złotówek. Nastolatki np. mogą gromadzić pieniądze poprzez regularne odkładanie części swojego kieszonkowego, które dostają od rodziców. A potem już tylko wydawać je na upragnioną rzecz. Dorośli natomiast mają więcej wydatków i trudniej im uciułać jakiś grosz.
Trudniej… nie znaczy, że jest to niemożliwe. Jednak naukę tego niełatwego „rzemiosła” trzeba zacząć jak najwcześniej. Stąd szeroko zakrojona akcja tego typu w naszej szkole. W tym roku szefowała jej pani Magdalena Jasiaczek.
Już powierzchowna obserwacja pozwala stwierdzić, że – jak przystało na Szkołę Przedsiębiorczości – każdy zespół uczniowski aktywnie włączył się w działania: każda z klas pierwszych wykonała skarbonkę, klasy drugie namalowały plakaty dotyczące oszczędzania, a najstarsi gimnazjaliści przygotowali prezentacje poświęcone gromadzeniu pieniądza. Dodatkowo każdy chętny uczeń mógł stworzyć plakat propagujący ideę oszczędzania.
Czwartego listopada jury konkursowe ogłosiło wyniki. Nagrody w postaci bonusów otrzymały: klasa IIIE za przygotowanie prezentacji multimedialnej promującej oszczędzanie, IID za wykonanie plakatu promującego oszczędzanie oraz IB za oryginalną skarbonkę. Nie zabrakło też nagrody indywidualnej za hasło: „Gdy oszczędzisz chociaż raz, będziesz życie miał w sam raz!” Przypadło ono Magdalenie Borszyńskiej z klasy IID.
Podsumowanie akcji w ramach Tygodnia dla Oszczędzania odbyło się w piątek ostatniego dnia października. Dla uczestników konkursów wiedzowych i quizów o podstawach ekonomii i o oszczędzaniu przygotowano słodkości. Jednak najważniejszą nagrodą dla tych, którzy sprawdzili się w tych konkursach, pozostaje satysfakcja, że coś wiedzą.