Do głównych zadań policjantów pełniących służbę w ramach porozumienia należeć będzie między innymi:
• kontrola miejsc grupowania się osób naruszających ład i porządek publiczny,
• pozyskiwanie informacji o zjawiskach patologicznych,
• zabezpieczenie imprez i festynów,
• kontrola miejsc sprzedaży i spożywania alkoholu, co ma na celu ujawnienie osób naruszających przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałanie alkoholizmowi.
Dyslokacja służb wynikać będzie z bieżących potrzeby mieszkańców poszczególnych gmin objętych porozumieniem ale również z analizy zagrożenia prowadzonej przez łęczyckich policjantów. W ramach podpisanych dzisiaj umów będziemy mogli zorganizować 50 ośmiogodzinnych służb.
Przedsięwzięcie jest możliwe dzięki inicjatywie podjętej przez Komendanta Powiatowego Policji w Łęczycy insp. Pawła Karolaka oraz środków jakie poszczególni włodarze przeznaczyli na ten cel: Wójt Gminy Łęczyca 5.000 zł, Wójt Gminy Grabów 3.000 złotych.