- Szkolenie „Arteterapia” – (w wymiarze 26 godzin) posłużyło uzyskaniu przez nauczycieli podstaw teorii i praktyki do prowadzenia zajęć z dziećmi, które przejawiają dysfunkcje w zakresie rozwoju emocjonalnego.
Uczestniczki szkolenia nabyły ponadto umiejętności w zakresie uaktywniania i otwarcia się dziecka mającego problemy z nawiązaniem kontaktów z rówieśnikami oraz wskazówki i narzędzia do prowadzenia zajęć z dziećmi zdolnymi. W szkoleniu brało udział 4 nauczycieli.
- Szkolenie „Wykorzystanie tablicy interaktywnej do pracy z dzieckiem” (w wymiarze 10 godzin), pozwoliło zdobyć wiedzę na temat aplikacji pomocnych w nauczaniu i umiejętności korzystania z nich w trakcie pracy z tablicą interaktywną w przedszkolu, tak, by pomóc dzieciom poznać to, czego nie mogą zobaczyć w rzeczywistości. Uczestniczyło w nim 7 nauczycieli.
Szkolenia pozwoliły nauczycielom zdobyć niezbędną wiedzę oraz umiejętności, które będą mogły zostać wykorzystane bezpośrednio w praktyce zawodowej. Realizacja szkoleń przyczyniła się również do jakościowych zmian w funkcjonowaniu przedszkola. Zdobyte kompetencje i kwalifikacje nauczyciele wykorzystują w codziennej pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem we własnych publikacjach. Dzięki temu efekty realizacji projektu mają działanie długofalowe.
Kontynuowana jest również realizacja rozpoczętych wcześniej zajęć dodatkowych dla dzieci. Są one szczególnie wskazane w przypadku dzieci, które przychodzą do przedszkola z różnego rodzaju dysfunkcjami, gdyż pomagają w ich szybkim i skutecznym niwelowaniu. W realizacji zadania bierze udział 140 dzieci uczęszczających do przedszkola. Oferowane zajęcia dodatkowe tworzą szeroki wachlarz możliwości. Są to zajęcia terapii pedagogicznej, zajęcia z psychologiem, arteterapia, gimnastyka korekcyjna oraz zajęcia rozwijające kompetencje społeczno – emocjonalne.
Dodatkowe zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci objętych wsparciem projektowym. Zarówno dziewczynki jak i chłopcy otrzymują wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu, niezależnie od stereotypów płci. Istotnym elementem prowadzonych zajęć dodatkowych jest także ich częstotliwość i ilość w tygodniowym planie zajęć.