Reklama

Reklama

Urząd Miejski przenosi się do internetu

Opublikowano: śr, 2 lis 2016 09:25
Autor:

Urząd Miejski przenosi się do internetu - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Aktualności No, nie do końca "przenosi", ale dzięki nowemu projektowi, na który miasto pozyskało dofinansowanie, mieszkańcy będą mogli załatwić szereg spraw bez wychodzenia z domu.- Projekt pod nazwą „E-Łęczyca – nowoczesne technologie w usługach publicznych Urzędu Miejskiego” zakłada budowę zintegrowanego systemu informacyjnego. System zdecydowanie ułatwi mieszkańcom kontakty z Urzędem realizowane drogą elektroniczną - mówi Jakub Pietkiewicz, pełnomocnik burmistrza.W przyszłym roku w ramach systemu ruszy Elektroniczne Biuro Obsługi mieszkańca - czynne 24 h na dobę - w ramach którego będzie można załatwić kilkadziesiąt rodzajów spraw.

Reklama

- Będzie można nie tylko sprawdzić czy zapłaciliśmy np. podatek od nieruchomości, ale także dokonać elektronicznie wpłaty należności za pomocą systemu płatności łączącego się, analogicznie jak w innych transakcjach internetowych, z kontem bankowym mieszkańca - dodaje J. Pietkiewicz. - Każdy mieszkaniec Łęczycy który zdecyduje się zarejestrować w systemie będzie miał utworzone konto, dzięki któremu będzie mógł sprawdzić postępy prowadzonych spraw, etapy realizacji złożonych wniosków, a także stan swoich kont i wysokość ewentualnych należności.

Mieszkańcy korzystający z systemu przestaną być uzależnieni od godzin funkcjonowania Urzędu i będą mogli załatwić swoje sprawy nie wychodząc z domu.

- Dzięki projektowi zmianie ulegnie strona internetowa Urzędu Miejskiego, Biuletyn Informacyjny, które staną się bardziej czytelne, lepiej dopasowane do potrzeb mieszkańców i zintegrowane z innymi narzędziami internetowymi. Dzięki programowi powstanie też aplikacja mobilna, którą bezpłatnie będzie można zainstalować na swoim telefonie. System będzie również wspierał organizację pracy urzędu i ułatwiał zarządzanie częścią procesów - wylicza pełnomocnik. - Umowa została podpisana 19 września. Pierwszy wniosek refundacyjny planujemy jeszcze w listopadzie. Obejmował będzie studium wykonalności do projektu. Następnie do końca bieżącego roku powstanie specyfikacja, a potem ogłosimy przetarg na system.

Wartość projektu to ponad 396 tys. zł, wnioskowane dofinansowanie wynosi ponad 257  tys. zł.

Elektroniczne biuro podawcze to początkowo około 30 e-usług dla mieszkańców dostępnych 24 h na dobę. Wstępna lista usług to między innymi:

  1. Podatek od środków transportowych - osoby fizyczne i prawne: złożenie, korekta, wygaśnięcie obowiązku podatkowego
  2. Ulgi w podatkach (umorzenia, odroczenia, raty) - osoby fizyczne i prawne
  3. Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
  4. Uzyskanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego
  5. Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.
  6. Zmiany decyzji o warunkach zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  7. Zaświadczenie o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
  8. Oznaczanie numerami porządkowymi nieruchomości.
  9. Stypendia szkolne, zaświadczenia o wysokości otrzymanego świadczenia
  10. Zaświadczenie o okresie pracy na gospodarstwie rolnym.
  11. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
  12. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
  13. Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
  14. Wydanie warunków na włączenie do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej
  15. Wniosek o wydanie zezwolenia na dokonanie wycinki drzew i krzewów
  16. Wniosek o zamianę lokali socjalnych i mieszkalnych
  17. Zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego taksówką
  18. Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach
  19. Stypendia sportowe
  20. Zwrot kosztów przejazdu ucznia oraz jego opiekuna środkami komunikacji publicznej
  21. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
  22. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
  23. Podatek rolny - osoby fizyczne i prawne: Zgłoszenie powstania obowiązku podatku rolnego, Korekta informacji od gruntów, Zgłoszenie wygaśnięcia obowiązku podatku rolnego.
  24. Podatek od nieruchomości – osoby fizyczne i prawne: Zgłoszenie powstania obowiązku, Korekta informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych, Korekta deklaracji na podatek od nieruchomości, Zgłoszenie wygaśnięcia obowiązku podatku od nieruchomości, Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości.
  25. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  26. Elektroniczny dostęp do kartoteki obywatela (kontrahenta)
  27. Zaświadczenie i informacje w podatku rolnym i od nieruchomości

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.