- Będzie można nie tylko sprawdzić czy zapłaciliśmy np. podatek od nieruchomości, ale także dokonać elektronicznie wpłaty należności za pomocą systemu płatności łączącego się, analogicznie jak w innych transakcjach internetowych, z kontem bankowym mieszkańca - dodaje J. Pietkiewicz. - Każdy mieszkaniec Łęczycy który zdecyduje się zarejestrować w systemie będzie miał utworzone konto, dzięki któremu będzie mógł sprawdzić postępy prowadzonych spraw, etapy realizacji złożonych wniosków, a także stan swoich kont i wysokość ewentualnych należności.
Mieszkańcy korzystający z systemu przestaną być uzależnieni od godzin funkcjonowania Urzędu i będą mogli załatwić swoje sprawy nie wychodząc z domu.
- Dzięki projektowi zmianie ulegnie strona internetowa Urzędu Miejskiego, Biuletyn Informacyjny, które staną się bardziej czytelne, lepiej dopasowane do potrzeb mieszkańców i zintegrowane z innymi narzędziami internetowymi. Dzięki programowi powstanie też aplikacja mobilna, którą bezpłatnie będzie można zainstalować na swoim telefonie. System będzie również wspierał organizację pracy urzędu i ułatwiał zarządzanie częścią procesów - wylicza pełnomocnik. - Umowa została podpisana 19 września. Pierwszy wniosek refundacyjny planujemy jeszcze w listopadzie. Obejmował będzie studium wykonalności do projektu. Następnie do końca bieżącego roku powstanie specyfikacja, a potem ogłosimy przetarg na system.
Wartość projektu to ponad 396 tys. zł, wnioskowane dofinansowanie wynosi ponad 257 tys. zł.
Elektroniczne biuro podawcze to początkowo około 30 e-usług dla mieszkańców dostępnych 24 h na dobę. Wstępna lista usług to między innymi:
- Podatek od środków transportowych - osoby fizyczne i prawne: złożenie, korekta, wygaśnięcie obowiązku podatkowego
- Ulgi w podatkach (umorzenia, odroczenia, raty) - osoby fizyczne i prawne
- Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
- Uzyskanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego
- Zezwolenie na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.
- Zmiany decyzji o warunkach zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Zaświadczenie o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
- Oznaczanie numerami porządkowymi nieruchomości.
- Stypendia szkolne, zaświadczenia o wysokości otrzymanego świadczenia
- Zaświadczenie o okresie pracy na gospodarstwie rolnym.
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
- Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
- Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- Wydanie warunków na włączenie do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej
- Wniosek o wydanie zezwolenia na dokonanie wycinki drzew i krzewów
- Wniosek o zamianę lokali socjalnych i mieszkalnych
- Zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego taksówką
- Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach
- Stypendia sportowe
- Zwrot kosztów przejazdu ucznia oraz jego opiekuna środkami komunikacji publicznej
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
- Podatek rolny - osoby fizyczne i prawne: Zgłoszenie powstania obowiązku podatku rolnego, Korekta informacji od gruntów, Zgłoszenie wygaśnięcia obowiązku podatku rolnego.
- Podatek od nieruchomości – osoby fizyczne i prawne: Zgłoszenie powstania obowiązku, Korekta informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych, Korekta deklaracji na podatek od nieruchomości, Zgłoszenie wygaśnięcia obowiązku podatku od nieruchomości, Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku od nieruchomości.
- Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Elektroniczny dostęp do kartoteki obywatela (kontrahenta)
- Zaświadczenie i informacje w podatku rolnym i od nieruchomości