Najpierw w lekcji na temat wiedzy związanej z paragonami wzięli udział rodzice uczniów należących do Szkolnego Klubu Przedsiębiorczości, potem kilka grup uczniowskich. Swoje działania młodzi ekonomiści z SKP udokumentowali w formie filmiku, który przesłali do CEO, a następnie opublikowali na YouTube. Zajęcia zostały przeprowadzone za pomocą zasad Oceniania Kształtującego.
– Po przedstawieniu celu lekcji oraz kryteriów sukcesu przeszliśmy do ich realizacji. Zaczęliśmy od dyskusji „Czy warto brać paragon?” – tłumaczy Lidia Majda, przewodnicząca Szkolnego Klubu Przedsiębiorczości.
Późnej przyszedł czas na naukę poprawnego czytania paragonów oraz identyfikowania tzw. pseudoparagonów.
– Chcieliśmy, aby nasi odbiorcy poznali podstawowe pojęcia, jakimi są: cena netto, cena brutto, PIT, CIT, VAT, akcyza – wyjaśnia Majda.
Podczas zajęć nie zabrakło pracy w grupach i… krzyżówki, której hasłem był wyraz „paragon”. Młodzi ekonomiści poinformowali swoich uczniów również o tym, jak postępować w sytuacji nieotrzymania owego potwierdzenia zakupu.