reklama
reklama

Ile dać w kopercie na ślub i chrzest? Rozwiewamy dylematy gości

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Canva

Ile dać w kopercie na ślub i chrzest? Rozwiewamy dylematy gości - Zdjęcie główne

Ile dać w kopercie na wesele, a ile na chrzest? | foto Canva

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i świat Koperta z pieniędzmi jest uniwersalnym i bezpiecznym prezentem zarówno na ślub, jak i komunię czy chrzest – dając gotówkę możemy uniknąć sprezentowania komuś nietrafionego upominku. Jednak to także wiąże się z dużym dylematem – ile włożyć do wspomnianej koperty?
reklama

Każda ważna uroczystość wiąże się z dużymi wydatkami. Lubimy być zapraszani na rodzinne imprezy czy te organizowane przez przyjaciół, każda z nich jest jednak nie tylko okazją do miłego spotkania i zabawy, ale też wydania sporej sumy pieniędzy. Kreacja, fryzjer, makijaż – chcemy przecież prezentować się jak najlepiej. No i najważniejsze – prezent dla młodej pary czy małego chrześniaka. Aby uniknąć nietrafionych prezentów lub też zasilić konto nowożeńców czy młodych rodziców decydujemy się na kopertę z pieniędzmi. No właśnie, tylko ile do niej włożyć – 500, 1000 zł? 

Ile dać w kopercie na ślub? 

Trudno podać jedną, obowiązującą na każdym weselu kwotę. Wartość takiego prezentu zależy bowiem  od kilku czynników – stopnia pokrewieństwa czy relacji z młodymi, tego, jak duża jest impreza i ile przeznaczyła na nią para młoda, aż w końcu – od możliwości finansowych gości. Przyjmuje się tak zwaną stawkę „za talerzyk”- to z kolei zależy od lokalu i tego, jak wystawne jest przyjęcie, ale średnio jest to 200-250 zł za osobę. Do koperty od pary nowożeńcy dostaną więc 400 – 500 zł od przyjaciół czy dalszych krewnych. Jeśli chodzi o bliską rodzinę lub chrzestnych uznaje się, że te stawki mogą być większe – nawet do 1000 zł. Ostatecznie jednak, wszystko zależy od portfela osoby zaproszonej i oczekiwań młodej pary. Nowożeńcy nie oczekują raczej, że suma z kopert pokryje koszty wesela, ale liczą przede wszystkim na obecność najbliższych i dobrą zabawę. Pomijając więc to ile „wypada” dać w kopercie  pamiętajmy o tym, że dajemy tyle na ile nas stać. 

Chrzest – ile dać pieniędzy w kopercie? 

Kolejną z okazji, kiedy zamiast prezentu możemy wręczyć kopertę z gotówką jest chrzest. Z pewnością pieniądze maluchowi na razie się nie przydadzą, jeśli jednak nie mamy pomysłu co kupić, a pamiątki chrztu czy inne upominki zarezerwowane są dla chrzestnych lub dziadków możemy wręczyć prezent w takiej formie – rodzice zdecydują na co przeznaczyć pieniądze i zakupią coś na pamiątkę tej uroczystości czy też je odłożą je „na potem”.  Na chrzest daje się  w kopercie około 200-300 zł. Zdarza się, że najbliższa rodzina czy chrzestni chcą przeznaczyć na prezent więcej (np. 500 zł), znowu jednak jest to kwestia indywidualna. Dalsza rodzina czy przyjaciele mogą wręczyć 100 lub 200 zł. Dodatkowo miłą pamiątką jest dołączona kartka z życzeniami dla dziecka.

Nieco większe koszty wiążą się z prezentem na komunię. Najpopularniejsze podarunki takie jak zegarek czy rower to spory wydatek – alternatywą może być koperta. Jaką sumę pieniędzy do niej włożyć? Najczęściej „najgrubszą” kopertę dziecko dostaje od chrzestnych. Stawki zaczynają się tu od 500 zł. Pozostali członkowie rodziny dają 300-400 zł. Jeśli jednak sytuacja finansowa nie pozwala nam na takie kwoty, możemy wręczyć 100 – 150 zł i dołączyć pamiątkowy prezent np. Pismo Święte.  

reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama