reklama
reklama

ZUS alarmuje ws. 800 plus. Tysiące rodziców nie dopełniło tej formalności

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: poglądowe/ KCI, Freepik

ZUS alarmuje ws. 800 plus. Tysiące rodziców nie dopełniło tej formalności - Zdjęcie główne

ZUS alarmuje ws. 800 plus. Tysiące rodziców nie dopełniło tej formalności | foto poglądowe/ KCI, Freepik

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Region Kto nie złożył wniosku, może być stratny. A w naszym regionie takich osób są tysiące. ZUS apeluje do rodziców w sprawie świadczenia 800 plus i ponagla do uregulowania wszelkich formalności.
reklama

800 plus: przez ten błąd możesz sporo stracić

 

Niektórzy rodzice i opiekunowie pobierają już świadczenia 800 plus z nowego okresu świadczeniowego, inni nie złożyli jeszcze wniosku - w Polsce jest ok. 100 tysięcy takich osób. 

- W województwie łódzkim złożono 254 tys. wniosków o świadczenie 800 plus na nowy okres świadczeniowy. Część z rodziców otrzymała już nawet świadczenie za czerwiec. W czerwcu pierwszą wypłatę świadczenia z nowego okresu świadczeniowego otrzymają Ci rodzice, którzy wnioski o 800 plus złożyli przed końcem kwietnia. Przypominam, że wnioski można było składać już od 1 lutego – informuje Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.

Kto jeszcze nie złożył wniosku, powinien zrobić to jak najszybciej, jeszcze w czerwcu, żeby nie być stratnym. Składając wniosek jeszcze w tym miesiącu, można spodziewać się wypłaty 800 plus najpóźniej do końca sierpnia z wyrównaniem za czerwiec i lipiec.

Jeśli rodzice złożą wniosek po końcu czerwca, nie otrzymają już wyrównania za ten miesiąc. Prawo do świadczenia będzie przysługiwało od momentu złożenia dokumentów, czyli wniosek złożony w lipcu będzie oznaczał wypłatę świadczenia od lipca.

 

Jak sprawdzić czy złożyliśmy wniosek? ZUS wyjaśnia

 

Jeśli rodzic bądź opiekun dziecka nie jest pewny, czy złożył wniosek o 800 plus na nowy okres może to sprawdzić logując się na PUE ZUS. Można tam upewnić się czy wniosek wpłynął bez względu na to jakim kanałem został złożony, tj. czy był wysyłany przez PUE, bankowość elektroniczną, Emp@tię czy aplikację mobilną mZUS. 

- W zakładce "Rodzina 800+" w oknie "Szczegóły Twoich wniosków’’ można sprawdzić nie tylko czy wniosek wpłynął do ZUS,  ale także jaki jest stan obsługi tego wniosku, np. czy jest w trakcje obsługi, czy też świadczenie zostało już przyznane - tłumaczy Monika Kiełczyńska. 

Przypominam, że klientowi, który nie miał dotychczas konta na PUE ZUS, a złożył wniosek o świadczenie wychowawcze przez bankowość elektroniczną bądź za pośrednictwem portalu Emp@tia,  konto na PUE zostało założone automatycznie, a na adres e-mailowy wskazany we wniosku o świadczenie wychowawcze przekazane dane do logowania na to konto –dodaje rzeczniczka.

Świadczenie 800 plus przysługuje na każde dziecko do ukończenia przez nie 18 lat, niezależnie od osiąganych dochodów. Pieniądze są przekazywane jedynie w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy.

reklama
Artykuł pochodzi z portalu kutno.net.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama