Reklama

Reklama

Jak nie przytyć w święta

Opublikowano: pt, 3 kwi 2015 13:09
Autor:

Jak nie przytyć w święta - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Aktualności Wielkanoc bez żurku, sałatki jarzynowej czy baby wielkanocnej byłyby jak Boże Narodzenie bez choinki. Święta pachnące mazurkami, sernikami czy pieczonym schabem to element naszej tradycji. Dietetyk Magdalena Rosolak radzi, jak świętować, by nasza waga nie zmieniła się pod wpływem świątecznych kalorii. By nie przytyć w święta warto przede wszystkich dostosować się do pięciu prostych zasad. Po pierwsze jedzmy powoli i z umiarem tak, by delektować się każdym kęsem świątecznej potrawy. Pijmy jak najwięcej wody, zwłaszcza przed każdym posiłkiem. Urozmaiceniem będzie szklanka wody z sokiem cytryny lub limonki.- Ważne jest to, aby ograniczyć ciasta do niezbędnego minimum. Słodycze to ogromna bomba kaloryczna. Jeśli już musimy zjeść przynajmniej jeden kawałek, to do godz. 15. Wieczorne podjadanie ciast i innych słodkości spowoduje ich magazynowanie w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej - informuje Magdalena Rosolak, dietetyk firmy Natur House.

Reklama

W naszym jadłospisie powinny znajdować się przede wszystkim białko i warzywa kosztem ciężkim sosów, białego pieczywa. Symbol tych świąt - jajka - to źródło pełnowartościowego białka i witamin. I ostatnia zasada - dokazywanie gościom i sprzątanie po nich to nie kara, lecz dla osoby dbającej o figurę okazja do spalania zjedzonych kalorii. Ważne jest, by postanowień o zdrowym odżywianiu nie odkładać na czas po świętach.

- Niestety od lat obserwuję smutną prawidłowość. Po porady do dietetyka czy na terapię odchudzającą decydujemy się zazwyczaj po okresie świątecznym. W naszym społeczeństwie wciąż pokutuje przeświadczenie, że zdrowe odżywanie jest niesmaczne, to oczywista nieprawda - dodaje M. Rosolak.

Pamiętaj o kaloriach! [np. w formie kartki z książki kucharskiej]

Sałatka jarzynowa z majonezem (200 g) - 294 kcal -----> sałatka jarzynowa z jogurtem naturalnym (200 g) - 192 kcal

Tradycyjna babka piaskowa (60 g) - 239 kcal -----> babka jogurtowa (60 g) - 142 kcal

Zabielany żurek z białą kiełbasą i jakiem (230 g) - 248 kcal -----> czysty żurek z jajkiem i ziemniakiem (230 g) - 116 kcal

Przepis na babkę jogurtową z mąką orkiszową według Natur House

Składniki: 2,5 szklanki mąki orkiszowej, 3 łyżki brązowego cukru, 500 ml jogurtu naturalnego, 3 większe jajka, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, skórka z 1 cytryny, ziarenka z 1-2 lasek wanilii, 1/3 szklanki oleju z pestek winogron, otręby pszenne i olej do wysmarowania i posypania formy.

Przygotowanie:

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, startą skórką cytryny. Jajka dobrze zmiksować z cukrem i olejem, stopniowo dodawać suche składniki. Miksować aż się połączą i powoli dodawać jogurt oraz ziarenka wanilii. Gładką masę przelać do wysmarowanej olejem i obsypanej otrębami formy z kominem. Piec ok. 40 minut w temp. 180 stopni.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.