reklama

Konferencja oświatowa w Domu Kultury

Opublikowano:
Autor:

Konferencja oświatowa w Domu Kultury - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

AktualnościDziś po godzinie 11 w łęczyckim Domu Kultury rozpoczęła się konferencja oświatowa pod nazwą: „Skuteczna i nowoczesna edukacja – perspektywy dla Łęczycy”, w której biorą udział samorządowcy, dyrektorzy łęczyckich placówek oświatowych i nauczyciele.Konferencja rozpoczęła się od prelekcji wygloszonej przez burmistrza Krzysztofa Lipińskiego, pt. „Niektóre aspekty zarządzania oświatą w Łęczycy – perspektywa samorzadowca”. Burmistrz mówił o istocie edukacji i trudzie pracy nauczyciela, zaznaczając jednocześnie, że, choć może nie do końca wymierną oceną ich pracy są wyniki egzaminów pisanych przez uczniów.- Trzeba pamiętać, że dzisiaj nauczyciel z tradycyjnej roli centralnej, dominującej pozycji w procesie nauczania, to znaczy przekazywania i kontrolowania wiedzy uczniów, musiał przejść na wymaganą obecnie inną pozycję – mówił burmistrz – Wy drodzy państwo, macie nauczyć uczniów samodzielności. Macie kształcić między innymi umiejętność korzystania z wiedzy i zastosowania jej w praktyce. Mam nadzieję, że zgodzicie się państwo ze mną, że na efektywność pracy szkoły wpływa to, jak nauczyciel potrafić zaangażować ucznia w proces uczenia się. 

Krzysztof Lipiński powiedział, że zdaje sobie sprawę z tego, że ta odpowiednia droga edukacji jest nadal poszukiwana, dlatego wyraża nadzieję, że dzisiejsze szkolenie w tym pomoże.

Po prelekcji odbył się wykład pt. „Szkoła efektywna, czyli jaka?” poprowadzony przez nauczycieli, konsultantów Ośrodka Zarządzania w Edukacji Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego w Łodzi panią Elżbietę Kolczyńską i pana Andrzeja Melsona. Z przyczyn losowych nieobecna była pani wicedyrektor ŁCDNIKP w Łodzi Zofia Teresa Dąbrowska.

Prowadzący zwracali uwagę na podstawowe aspekty efektywności szkoły, na którą skladają się między innymi: dobry wizerunek, współpraca ze środowiskiem, zaangażowanie rodziców, a także sukcesy odnoszone przez uczniów potwierdzone wynikiami zewnętrznego egzaminu.

Zaznaczali, że ważna jest trafna diagnoza w ocenie potencjału uczniów, a także jego wykorzystanie, co wiąże się z warsztatem nauczycielskim  i szkolnym modelem kształcenia. Na przykładach z własnego doświadczenia zawodowego omawiali niektóre problemy, z jakimi na co dzień spotykają się nauczyciele.

Drugim etapem szkolenia był wykład Agnieszki Sułowskiej, eksperta Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie, pt. „ Jak zmieniać nauczanie matematyki?”. W wykładzie zostały przedstawione przykłady trafnego oceniania wiedzy ucznia, gdzie często uczniowie, nie postępując według klucza, znajdowali rozwiązanie, które było poprawne.

Finałem konferencji jest dyskusja zebranych na temat metod nauczania i dalszych perspektyw dla oświaty. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE