Osoba prowadząca działalność gospodarczą załatwi w urzędzie miasta lub gminy nie tylko zgłoszenie do ubezpieczeń. Będzie mogła zawiadomić o zmianie danych w dokumentach zgłoszeniowych (np. zmianie adresu), a także wyrejestrować siebie i członków rodziny z ubezpieczenia. W urzędzie miasta lub gminy przedsiębiorca złoży formularze ZUS: ZUA, ZZA, ZCNA, ZIUA i ZWUA.
W niektórych sytuacjach kontakt z ZUS nadal będzie konieczny. Tylko w Zakładzie można zmienić dane dotyczące tytułów do ubezpieczeń i terminów ich powstania, a także rodzajów ubezpieczeń. Zgłoszenia pracowników, zleceniobiorców lub współpracowników też trzeba dokonać bezpośrednio w ZUS.
Oczywiście nadal da się zarejestrować firmę całkowicie online i przesyłać dokumenty zgłoszeniowe do ZUS przez internet. Taka opcja jest dostępna dla osób, które mają płatny podpis elektroniczny albo darmowy profil zaufany ePUAP.