Wykonawca wykonał roboty rozbiórkowe, w tym usunięto zasypkę, balustrady betonowe, gzymsy, ściany boczne. Wiadukt został wzmocniony o dolną i górną powierzchnię łuku siatką przestrzenną, wykonane zostały nowe ściany z betonu zbrojeniowego, zespolone z dźwigarem łukowym, wykonano m.in. narzut mieszanką betonową, naprawiono górną powierzchnię łuku oraz boczne ściany przyczółków zaprawami PCC, zamontowano ścigi pomiędzy ścianami bocznymi przyczółków, zamontowano prefabrykaty i wykonano izolację.
Całość wieńczy nowa jezdnia bitumiczna oraz montaż nowych barier poręczy i osłon przeciwporażeniowych.
Według przeprowadzonej ekspertyzy, nośność wiaduktu przed przebudową wynosiła 8 t., po przebudowie nośność zostanie zwiększona do 30 t. Wiadukt, został wybudowany w 1923 roku w czasie budowy linii kolejowej Łódź – Kutno, nie zapewniał bezpieczeństwa dla ruchu zarówno dla ruchu drogowego, jak i kolejowego. Objazd do Kłodawy został wyznaczony przez miejscowości Błonie i Grabów. Znak F-8 postawiono również w miejscowości Filipów.