Zgodnie z projektem nr 1 określa się następujący plan sieci publicznych ośmioletnich szkół podstawowych prowadzonych przez miasto Łęczyca na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r.:
1) Szkoła Podstawowa Nr 1 w Łęczycy im. Jana Pawła II z siedzibą w Łęczycy przy ul. Szkolnej 4,
2) Szkoła Podstawowa Nr 3 w Łęczycy im. 25 Kaliskiej Dywizji Piechoty z siedzibą w Łęczycy przy ul. Zachodniej 23,
3) Szkoła Podstawowa Nr 4 w Łęczycy im. Marii Konopnickiej z siedzibą w Łęczycy przy ul. Ozorkowskie Przedmieście 6c.
Według treści projektu uchwały, dotychczasowe Gimnazjum im. Jana Pawła II w Łęczycy przekształca się w ośmioletnią szkołę, tj. Szkołę Podstawową Nr 1 z siedzibą w Łęczycy przy ul. Szkolnej 4. Dniem rozpoczęcia działalności tej placówki jest 1 września 2017 r.
W projekcie uchwały określono również granice obwodów publicznych szkół podstawowych, które będą obowiązywać już dla naboru prowadzonego na rok szkolny 2017/2018 i funkcjonować do zakończenia okresu przejściowego, tj. do 31 sierpnia 2019 r., a także w latach następnych.
- Uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych, zgodnie z dotychczasowymi obwodami, pozostają uczniami tych szkół, przy czym rodzicom przysługuje prawo przeniesienia ucznia do nowo tworzonej Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Jana Pawła II z siedzibą w Łęczycy, pod warunkiem, że w placówce tej utworzona zostanie na danym poziomie edukacyjnym klasa, do której przeniesiony miałby zostać dany uczeń. Pierwszeństwo w przeniesieniu do nowo tworzonej szkoły mają uczniowie, którzy zamieszkują w jej obwodzie ustalonym dla naboru na rok szkolny 2017/2018 – wyjaśnia Wioletta Stefaniak z Wydziału Promocji, Oświaty, Kultury i Sportu.
Do 17 lutego br. burmistrz zobowiązany jest do przekazania projektu uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego kuratorowi oświaty.
W ciągu 21 dni od dnia otrzymania dokumentu kurator opiniuje projekt. Po uzyskaniu pozytywnej opinii, do 31 marca br., Rada Miejska w Łęczycy podejmie uchwałę ostateczną w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego.