Dlaczego zajęcia w ramach „Na Własne Konto” cieszą się taki zainteresowaniem? Ich głównym założeniem jest to, aby praktyczną wiedzę przekazywać młodzieży w atrakcyjny oraz ciekawy sposób.
W trakcie zajęć uczniowie odwiedzają lokalnych przedsiębiorców, tworzą własne biznesplany i podczas ćwiczeń rozwiązują problemy, z jakimi spotykają się małe firmy. Następnie gimnazjaliści wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce przygotowując pracę konkursową. Najlepsze szkoły oraz uczniowie otrzymują nagrody.
Celem projektu Fundacji EFRWP jest przede wszystkim poszerzenie wiedzy ekonomicznej uczniów oraz kształtowanie w nich podstaw przedsiębiorczości. Podczas zajęć gimnazjaliści uczą się także, jak ważne dla ich przyszłości jest świadome zaplanowanie swojej ścieżki zawodowej.
W programie „Na Własne Konto” bierze udział młodzież z terenów wiejskich, która za moment wejdzie w dorosłe życie i prawdopodobnie wyruszy do większych miast, aby kontynuować tam swoją edukację. To duże wyzwanie. Praktyczne wskazówki - jak dbać o swoje finanse osobiste, jak odnaleźć w przyszłości swoje miejsce na rynku pracy lub też z czym można się spotkać, udając się na praktyki do przedsiębiorstwa, pomoże im lepiej się na to przygotować. Poznanie podstaw ekonomii i przedsiębiorczości pozwoli im też świadomie wybrać swoją drogę edukacji oraz zniweluje dystans do kolegów z dużych miast – podkreśla Krzysztof Podhajski, prezes Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Obecnie Fundacja EFRWP realizuje już V edycję programu „Na Własne Konto” – do tej pory wzięło w nim udział 10000 uczniów z ponad 550 gmin z całej Polski. Jakie są jego efekty? Uczniowie, nauczyciele i studenci, którzy uczestniczyli w projekcie bardzo wysoko oceniają jego organizację, przyjętą formę zajęć oraz przygotowane przez specjalistów materiały dydaktyczne. Aż 90 proc. z nich uważa, że udział w „Na Własne Konto” w całości seplenił ich oczekiwania. Zajęcia mają także duży wpływ na zwiększenie motywacji uczniów do dalszej nauki i chęci pogłębienia wiedzy z zakresu ekonomii.