Urząd przypomina, że odbiorca odpadów komunalnych jest zobowiązany do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości segregowania odpadów.
- Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym burmistrza miasta oraz właściciela nieruchomości - czytamy w oficjalnym komunikacie.
Firma odbierająca odpady komunalne zobowiązana jest do pisemnego dostarczania informacji do urzędu miasta o braku wywiązywania się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Pisemna notatka o nieodpowiedniej segregacji odpadów będzie przekazywana wraz z dokumentacją fotograficzną.
W konsekwencji zostanie wszczęte postępowanie w celu wydania właścicielowi nieruchomości decyzji określającej opłatę podwyższoną, tj. 66,00 zł od jednej osoby zamieszkującej nieruchomość i 2,80 zł miesięcznie za metr kwadratowy powierzchni użytkowej lokalu na której prowadzona jest działalność i powstają odpady komunalne.
Nieprawidłowa segregacja odpadów komunalnych będzie skutkować nieosiągnięciem wymaganego poziomu recyklingu, a w dalszej kolejności nałożeniem na gminę kar pieniężnych. Sytuacja taka może spowodować również podwyższenie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Info: UM Łęczyca
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.